הפוך לעמוד הבית
מכון התקנים הישראלי  מכון התקנים הישראלי
wfeo  World Federation
of Engineering Organizations
מנורה מבטחים פיננסים   מנורה מבטחים פיננסים
הבנק הבינלאומי הראשון  הבנק הבינלאומי

שערי
חליפין
שינוי אחרון: 1.12.2017
יחידות מטבעהשער
סל המטבעות
דולר3.488
אירו4.152
ליש"ט4.706
100 יין3.103

מכונית מרוץ שבנו סטודנטים מבן גוריון הוצגה בכנס הלאומי לריתוך 2012

מאת: טל אהרוני

מאות משתתפים מעולם הריתוך הגיעו לכנס הלאומי לריתוך 2012 שהתקיים בכפר המכביה, ב-24.1.12. בכנס, אשר אורגן על ידי אגודות מהנדסי מכונות בלשכת המהנדסים בשיתוף עם הוועדה הלאומית לריתוך, הרצו אנשי המקצוע המובילים בתחום וכן הוצגה תערוכה של חברות מובילות העוסקות בענף.

בין
שני המושבים המרתקים (מושב הבוקר ומושב הצהריים), יכלו המשתתפים להתרשם מתצוגה מרשימה של פרוייקט סטודנטיאלי בינלאומי לבניית מכונית מירוץ FORMULA SAE.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בן לויטן, מנהל פרוייקט הרכב, מספר כי בעולם מתקיימת כבר יותר מ-30 שנה תחרות מוטורית המיועדת לסטודנטים להנדסה, הנקראת תחרות ה- FORMULA SAE.
בן: "התחרות החלה בארה"ב כשמספר מהנדסים בארגון ה-SAE, ארגון מהנדסי הרכב העולמי, חשבו על דרך לשפר את החינוך ההנדסי של מהנדסי העתיד הם הגו תחרות בבניית רכב מרוץ קטן מסוג פורמולה (תא נהג יחיד ופתוח ו- 4 גלגלים מחוץ לשלדה), כשקבוצות סטודנטים מכל אוניברסיטה יבנו בהתאם לתקן מסוים ויתחרו אחת בשנייה בסוף כל שנה. השילוב בין לימודי הנדסה לבנייה של רכב מרוץ והמפגש התחרותי היו הצלחה גדולה והתחרות החלה לצמוח ולגדול, עד שהיום מתקיימים 7 אירועים רשמיים ברחבי העולם (שניים בארה"ב, באיטליה, באנגליה, בגרמניה, באוסטרליה ובברזיל). כ-400 אוניברסיטאות שונות התחרו ומתחרות בתחרות, ובמדינות רבות ההשתתפות בתחרות היא תנאי לפתיחת מחלקות להנדסת רכב באוניברסיטה". 

כיצד מתנהלת התחרות ?
בן: "סיפור המסגרת הוא שמפעל פיקטיבי מעוניין לייצר 1000 רכבי מרוץ קטנים המיועדים לקהל לא מקצועי והוא מוציא מכרז לקבוצות תכנון בכל העולם. על קבוצות אלו (סטודנטים להנדסה) לא רק לתכנן ולייצר את הרכב, אלא גם לשים דגש על עלות הייצור ולהכין מצגת עסקית שתוצג ל"מנהלי" החברה הפיקטיבית. כך המהנדס הצעיר לומד לא רק הנדסה אלא גם עבודת צוות, תכנון תוך התחשבות בתקציב מצומצם ובלוחות זמנים צפופים. בתחרות יש 7 מקצים עם ניקוד (מקסימום 1000 נקודות) - 3 מקצים סטטיים הכוללים הערכה הנדסית ו-4 מקצים דינאמיים לבחינת איכות הרכב - תאוצה, סקיד פד (לבחינת התאוצה הצידית), אוטוקרוס (הקפה אחת של מסלול מפותל) וסיבולת (חצי שעה נסיעה כולל בדיקת תצרוכת הדלק)".

כיצד אוניברסיטת בן גוריון נכנסה לתחרות ?
בן: "בשנת 2005 פנתה חברת UMI למנהל המעבדה למנועי שריפה באוניברסיטת בן גוריון, פרופ' ערן שר, והעניקה תקציב עבור השתתפות ישראלית ראשונה בתחרות. הפרויקט התקיים במשך שנתיים ובסוף שנת 2006 אמנם נבנה רכב והגיע למצב נסיעה (הציג שלדת מוטות מגנזיום ייחודית), אך הוא לא עמד בתקן ולמעשה לא היה גמור, כך שלטוס לתחרות לא היה רלוונטי. עם עזיבת מרבית האנשים שסיימו את התואר שלהם והפסקת התמיכה של הספונסר, הפרויקט למעשה הוקפא וחיכה בפינת המעבדה ליום טוב יותר. בתחילת שנת 2009, תמיר פלצ'ינסקי, סטודנט לתואר שני, יזם את המהלך להרים מחדש את הפרוייקט לאוויר כאשר הוא לוקח על עצמו את הכל - ארגון הסטודנטים, השגת התמיכה וניהול הקבוצה. כך, בשנת 2009 הפרוייקט קם לתחייה. 3 סטודנטים בשנה ד' עשו את פרויקט הגמר שלהם בשיפור הרכב הישן במטרה להביאו למצב נסיעה ולהשתמש בו ככלי למידה וגיוס תמיכה, אך המטרה העיקרית של שנה זו הייתה הכנת התשתית, גיוס תמיכה וגיוס סטודנטים משנה ג', שיהוו שנה לאחר מכן את הקבוצה שתבנה את הרכב החדש ותגשים את המטרה הסופית - השתתפות בתחרות באיטליה עם רכב שכולו תכנון ישראלי כחול לבן. ההיענות הייתה מדהימה ומקבוצה של 40 סטודנטים משנה ג' הצטמצמנו ל-19 שחולקו ל-10 צוותי תכנון וצוות נוסף של 2 סטודנטיות מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול, וכך החלנו את השנה השנייה של הפרויקט, שכבר קיבל את השם הבינלאומי BGR - Ben Gurion Racing. בשנת 2009 כבר השגנו מנוע חדש (ימאהה דיוורזן XJ-6 2009 תרומת מטרו), רשת מחשבים, תרומת מלם תים, וכל הקרבון שנרצה תרומת מאיקו הנדסה. לאחר חודשים ארוכים של עבודה אינטנסיבית בה נשארנו ערים חודשים שלמים ברציפות, המטרה הושגה ובספטמבר 2011 טסנו לאיטליה לתחרות והגענו למקום ה- 15 מתוך 57 הקבוצות שהתחרו. מדובר בהישג חסר תקדים בתחרות לקבוצה חדשה, ובטח לכזו שמגיעה ממדינה בה התחום מוטורי אינו מפותח.
כעת, המטרה שלנו היא למנף את ההצלחה להשתתפות שנתית של קבוצת BGR בתחרות באיטליה. התחלנו בתכנון הרכב החדש, וקבוצה חדשה של 23 סטודנטים כבר עובדת תוך שיתוף פעולה עם המחלקה להנדסת חומרים ותעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון".

הצוות שתכנן ובנה את ה-FORMULA SAE הישראלית והשתתף בתחרות הבינלאומית, סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב


שלח לחבר
שתף





 

 

 

 

 

 
Google